onsdag, oktober 8

Om nobelpristagare och att dom ändå inte vet ett skit!

Om man sitter vid ett runt bord, jättefint dukat, med servetter mellan alla tallrikar. Hur vet man vilken servett som är sin egen? Är det den till höger, eller kanske den till vänster? Det är inte förrän någon djärv person tar en servett som jag helt plötsligt med enkel matte vet vilken servett som är min. Det måste finnas någon som startar kedjan för att allt ska funka. Så sa någon att årets nobelpristagare i fysik kunde jämnföras med. Fast då gällde det ju inte servetter. Snarare materia och antimateria. Å jag tänker att det kanske är samma med sms. Sms och inte-sms.
Jag har fått sms. Av M. Ska jag svara? Han har startat kedjan. Ska jag kanske strunta i att använda min servett. Ska jag kanske rycka undan bordsduken. Precis som han rycker undan jorden under mina fötter. Hur förklar ni det scenariot smarta jävla nobelprisgubbar!?

1 kommentar:

Anna sa...

Jag skulle testa och rycka bort hela duken och kolla vad som stannar på bordet och inte.
Eller va fan, sluta tänk så mycket och skriv bara!
Har han internet? Har han kanske tillgång till din blogg?