fredag, oktober 10

Öltapperskan och Borttapperskan möts igen

I går bestämde jag mig. Nu är det dags att sticka. På måndag går färden till Oslo, vidare till Liverpool och till Manchester. Där ska jag möta upp med knäckebrödslängtande L. L som numera är "bartender". Tror inte på det. Inte förrän jag ser det. Kanske att hon tappar upp öl ur kranar. Men inte bartender. Har nog aldrig ens sett L blanda en grogg. Brukar ju inte ens kunna bestämma vad hon vill köpa för groggvirke. Brukar mer låta; "-Jeja, hjälp mig. Annars kommer vi aldrig härifrån. Du vet vilken beslutsångest ja har" Nej, öltapperska är det längsta jag sträcker mig. Engelsmän gillar ju öl. Har jag hört. Hur länge jag Manchestrar får vi väl se. Kanske åker jag hem efteråt. Kanske åker jag vidare. Får väl se om Geisha kan bestämma sig om staterna. Får väl se om jag kan bestämma mig om kanallandet. Vi får se helt enkelt. Kanske ska börja med att hitta passet.

(För er som undrar vad fan det här handlar om nu då å tänker "Hon sa ju att hon hade hittat passet tillslut" Nejdå, det var tydligen mitt gamla pass. Borde jag väl kanske förstått när jag såg bilden men vem fan tänker så långt?)

Inga kommentarer: