onsdag, september 10

En dröm, en dag, en möjlighet?

Sigmund Freud var nog ingen vidare värst smart människa. Mest översexuell, egocentrisk och arrogant. Jag googlar "Drömmar" och hittar, förrutom kakrecept, bara skit. För det är ingen, ingen alls, som verkar fatta vad det handlar om. Ett försök att sortara minnen? Ett sätt att förbereda sig för saker som är troligt kommer inträffa i verkligeheten? Eller bara undertryckt sexuallitet? Ändå ger jag mig på det. Ändå googlar jag och hoppas finna svaret. Som att det skulle poppa upp på skärmen framför mig. Nädu, Bill Gates. Nog för att du är sjukattsingens smart men..

Den här drömmen häromnatten har betsat sig fast. Jag försöker tolka varje liten sekund som det varade. Försöker minnas varje ord. Försöker minnas om det fanns några lukter. Försöker komma ihåg detaljer, smaker och ljud. Känslan är inget jag måste anstränga mig för att komma ihåg. Den finns där hela dagarna igenom. Den känns som starkast när jag lägger huvudet mot kudden på kvällen.

Mina neuroner arbetar på högvarv för att få ihop allt. Hobson skulle slita sitt hår om han studerade mig. Freud skulle bara misstolka. Nädu Freud, det här handlar inte om sex. Det är mycket djupare än så. Kanske har Hall rätt. Kanske är det bara tankar i symbolik. Eller kanske är det karmans sätt att jävlas med mig. Kanske är det mer. Kanske är det en möjlig framtid.

Inga kommentarer: