söndag, januari 25

gonatt

Imorgon är det söndag, eller ja, idag kanske man ska säga.. Klockan är kvart i fem på morgonen, har precis gått av pass, trött så jag kan dö. Den där norska karln får sova ensam inatt, han blev besviken. Struntar i det. Vill bara sova. Ändå är det så svårt. Men imorgon är det söndag. Söndag som i äntligen ska jag få åka hem till VM-byn. Sova i min säng, duscha lääänge utan att varmvattnet tar slut och bara njuta av snön. Och det första jag ska göra efter lååång sovmorgon på måndag är att ta med min vapendragare ut i skogen. Jaga fåglar, kasta pinnar, kanske sitta en stund vid fallet. Ändå är det något i mig som gnager. Den där byn är inte densamma när jag inte träffar M. När blev det så? Jag vill inte att det ska vara så. Jag älskar byn oavsett, men mitt hem saknar sin charm när inte min kudde luktar av honom. Jag saknar honom. Och jag önskar han ville vara med mig.
Och jag undrar vad han vill när han ringer och smsar, men det där ordet han använder. Kompis. Det är som en käftsmäll. Så jag låter bara telefonen vara och fortsätter slicka mina sår i förhoppning att även ett trasigt hjärta ska läka någon gång.

Och ikväll kommer jag inte längre än till nummer ett på listan.
1. Du har varit igenom värre

Inga kommentarer: