tisdag, januari 27

Det där man trycker undan på dagarna..

.. Tar sig ut på nätterna istället. 
Det är andra gången jag vaknar inatt.. första vet jag inte ens vad jag drömde riktigt. Men du var där, din fru var där och jag vaknar av att jag skriker ut i rädsla och ångest. 
Lyckas somna om. 
Andas.
Andas.
Andas. 
Och när jag vaknar nästa gång är det för att jag gråter. 
Gråter och gråter och gråter. 
Sådär som man gråter när man tror att hjärtat ska brista. 
Och jag saknar dig så det gör ont i mig. Det gör så förbannat ont. En smärta som griper runt mitt hjärta, klöser sig ner i min mage och stramar åt min hals. 
Jag vill inget hellre än att du ska ligga här i min säng. Att du ska krypa ner under täcket här och hålla om mig. Att du ska pussa bort mina tårar. 
Dumt.
Jag vet att det är löjligt, orealistiskt och dumt. Hade du velat vara med mig hade du försökt. 
Men just inatt finns det ingenting jag önskar mer. 
Inatt vill jag bara att det ska sluta göra ont. Inatt vill jag inte gråta mer. Inatt vill jag sluta drömma.

Inga kommentarer: