torsdag, januari 28

Få saker är som nysnö

Jag är tillbaka i jämtlänska fjällen och i Åre. Jag möttes av en solnedgång och en känsla av att komma hem. På min balkong yr nysnö och det har vräkt ned det senaste dygnet. Från min lägenhet hörs jamska toner av en Halvarsson. L ringer bara för att säga att hon saknar mig och vi pratar länge om allt och ingenting. Och hon frågar hur jag mår och för första gången på rikigt länge mår jag helt jävla fucking underbart! Sen ropar Kajsa och jag springer upp till henne och girlsen för att röka och skvallra. Tove ligger mest tyst för hon fick både hjärnskakning och spricka i ryggkota på Bygget i tisdags. Livet i Åre kan vara hårt. Också kan det vara jävligt lätt. Mitt liv är så lätt. Och så underbart. Och det finns få saker som är bättre än nysnö. Skulle vara att älsklingen och hans vänner kommer imorgon då..

Inga kommentarer: