torsdag, januari 7

Jag borde ha ångest för igår men han betyder inte tillräckligt mycket och jag har så mycket större problem..

Igår var jag full. Jättefull. När jag vaknar, vaknar jag head over heels. Och igår var jag head over heels for you. Och vi verkar turas om att skämma ut oss för varann och igår var det min tur igen. Och när jag vaknar är det första jag gör att kolla så alla tänderna är kvar och det andra jag gör är att fundera på vad som fan hände igår? Och på balkongen har ölen fryst sönder för i VM-byn är det så kyligt att man får vita ögonfransar när man morgonröker. Och när jag morgonröker minns jag hans "Vilken annan dag som helst Jeja men inte ikväll". Oh, damn jag är bra på att göra bort mig. Men jag har större problem att tänka på. För jag har ett spärrat bankomatkort och inga kontanter. Och kortet kommer om en vecka och jag jobbar när banken är öppen, och kylskåpet innehåller en morot, en ost och gammal mjölk. Och jag vet inte hur jag någonsin ska kunna vara ledig för att laga min bil. Och jag vet inte hur jag ska orka jobba såhär mycket i flera månader till. Och när dom månaderna är över står jag utan jobb men ändå med en hyra som skall betalas. Och jag vet inte hur jag ska klara av att bli en bättre vän. För jag suger på det för tillfället. Och jag vet inte hur och jag vet inte hur och jag vet inte hur. Jag vet inte hur jag klarar det här. Jag vet inte hur jag klarar av att kliva ur sängen när det gör ont i mig. Och jag fick en kram som betydde så mycket för mig men som du bara flamsade bort. Och jag vet i n t e h u r! Känner mig ensam och vilsen och bortgjord och dum. Och jag funderar på om det var så bra att flytta till VM-byn fast jag älskar den här byn. Och jag vet svaret på den. Och jag vet att du tittar på mig när du tror att jag inte ser. Precis som jag gör med dig.

Inga kommentarer: