måndag, januari 11

Beslutsam

Väckarklockan ringer 04.00 och det är något som är fel. Jag har drömt om dig hela natten och i sängen luktar det karl. Ändå ekar lägenheten tom och jag springer till badrummet för att spy. Halv fem har ja satt på mascara, leende och täckbrallor, redo att möta morgonpromenad i 30 grader. När jag kommer ut är något fel. Visst blåser det lite men det fryser inte i näsan, jag får inte vita ögonfransar. Det är två minus och halvvägs upp i fjällgårdsbacken spyr jag vatten. Det sitter så mentalt det där med att spy. Tur ändå att man är positivt lagd till sinnet och tänker. "Idag var det bara två, igår var det tre" Det sitter mentalt det där med att spy. På jobbet borstar jag tänderna och dukar fram frukost och sen får jag prata lite franska. Och det gör mig glad, och snart blommar mimosan på franska rivieran. Och jag tar en cigg efter jobbet och tänker att det är inte så bra med mig. Men det kommer att bli. Det måste det.

1 kommentar:

Ehpsson sa...

Du är väl inte gravid, Jeja lilla?