fredag, december 18

Kalla golv, lätta golv..

Ett pinsamt hej och jag brukar inte rodna. Men när han kliver innanför dörren och möter min blick kan jag inte titta tillbaka.. Och bakom mina ögonlock flimrar suddiga bilder av hopslingrade fingrar förbi. Så jag tar tag i liten flicka, söt flicka, håller henne nära, busar och gosar och slipper pinsam tystnad. Senare däckar jag på min frugas golv och där är allt så enkelt. Där diskuteras bara små problem. För där finns inte dom stora. Där excisterar inte Hon och P. Där finns inte osäkerhet och olycklighet. Där är det närmsta problem vi kommer något som han skrev i sms, något som någon annan sa i fyllan för fyra år sedan. Någon som aldrig hörde av sig eller någon som vart alldeles för fyllekåt. På frugans golv är allting enkelt. Där finns inga problem.

Och jag är så glad att jag har henne..

Inga kommentarer: