måndag, november 10

Oanade användningsområden

Är det söndag kväll kan man sitta och prata med norrlänska vänner i timmar i telefon, sen kan man fortsätta prata med andra norrlänska vänner på msn och när dom har somnat kan det bli väldigt ensamt. Västkustsmatter på takrutan ovanför datorn och det där med att vara singel är inte alltid jätteroligt. Så ringer telefonen. Vem ringer kvart i spöktimma hinner man tänka och man är lite glad för att det faktiskt ringer kvart i spöktimma.

"-Jeja"

"-hallo?"

"-Hallå?"

"-hej" viskar någon från andra-sidan-långt-långt-borta..

"-Äre nån däär eller?"

"Ja, det är jag. J. Hör du mig eller?"

"Aah, shit va kul att du ringer! Hur har du det? Det var ju aslängesen ja hörde från dig! Hur funkar livet där på annan-ort? Är allt bra med tjejen? Å va fan pratar du så konstigt för?"

"-Sschh, dämpa dig lite. Jo, asså allt e bra men asså eller mja mjoo.."

"-Hahaha, jag döööööör! Vad haru gjort den här gången!?" Och ja tror han blir lite arg men jag hör paniken i hans röst så han kommer inte lägga på.

"- Men va inte så jäkla taskig jämt då! Jag behöver faktiskt din hjälp!" väser han fram. Tydligt irriterad.

"- Jag har aldrig sagt att jag är snäll J, det vet du. Men shoot!"

Å han berättar om att det är söndagkväll å han och tjejen haft en såndär äckligt mysig söndagskväll som skulle avslutats på ett mysigt sätt. "-Du vet, jag hade till och med köpt blommor till henne idag." säger han och jag blir lite illamående av hur romantisk han kan vara. Men jag säger ingenting för jag vet att han tycker om att vara romantisk. Mer än vad hans tjej gillar när han är romantisk. Och han pratar om att han köpt nya kondomer och att dom använder sånt för att hon inte kan ta piller och hormoner och han tycker det är helt okej. Och allt det där vet jag men det kommer tydligen inte han ihåg och eftersom jag är lite elak till sinnet låter jag honom berätta det igen fast han ganska uppenbart är i någon slags knipa. Det ekar i telefonen sådär som om han hade låst in sig på badrummet.

"-Jamen, vad har hänt då J?"

"-den sprack"

"-Vad sa du?"

"-DEN SPRACK! VAD FAN SKA JA GÖRA!?"

Och jag dör av skratt. Men vad fan gör man när ens killkompis sitter inlåst på toaletten med en sprucken kondom och en lyckligt ovetandes flickvän kvar i sängen? Och nog måste hon tycka att det är konstigt att han går in på toaletten mitt under akten för att ringa sin tjejkompis. Men hon vet väl inte det att han pratar i telefon även om han är ganska dålig på att viska. Men jag dör av skratt och han blir sur och slänger på luren i mitt öra för att jag inte kan hjälpa honom. Men som den goda vännen jag är googlar jag och mailar honom den perfekta lösningen. Kolla in detta liksom!

För övrigt skall nämnas att jag tror att "sprucken kondom" är en myt. Man kan trä en kondom över ett helt huvud utan att den spricker. Jag har aldrig legat med en kille som har större kuk än huvud. Rent fysiskt alltså. Risken att den spricker på en medelsvenssonpenis anser jag därför vara ganska minimalisk. Ytterligare bevis för att den spruckna kondomen är en myt är att aids är väldigt vanligt i Kina, trots att det är allmänbildning att kineser har väldigt små kukar.

1 kommentar:

Ehpsson sa...

Friktion Jeja. Det är påfrestande krafter, tillochmed för en kondom. Speciellt för fel sizeade kondomer och gamla kodomer. Underskatta det aldrig! (Trots att det typ sker en på hundra)