fredag, november 21

enjävlafredagpunkt

Vaknar vid femtiden och det är fortfarande norrlandsmörkt men jag tänker "vem har satt en vit vägg utanför mitt fönster?" innan jag kommer på att ja just det ja, det är ju snöstorm och så har det varit konstant i tre dygn. Vrider och vänder och vänder och vrider och klockan blir halvåtta innan jag ger upp och går ut på kalla golv i röda köket och kokar kaffe, häller i soyamjölken, tar med mig täcket ut på balkongen och tänder en cigg. Å nu luktar mitt täcke cigg å de e ju lagomroligt när man ska lägga sig ikväll. för det lär ju bli egen säng ikväll också. M ringer och jag svarar inte. Det blir lunch med Geisha på Lokålatte och vem är där om inte han som hon inte vill träffa. Den enda hon inte vill träffa. Och vem är inte där. Den enda jag vill träffa. Å när jag kommer hem till tomma lägenheten med kalla golv ringer M igen men jag ringer Henne istället och hon berättar om faster som igen-sjukhusar. Och när jag tårögd lägger på ringer M igen och jag skiter i att svara och skiter i att man inte ska röka inomhus. Jag ringer E istället men hon är lika ledsen som jag om inte värre för hon berättar dessutom om TL som har fyllekört å kraschat med träd. Och jag plockar fram gitarren och som vanligt kommer inga tårar men det gör ontontont när M ringer igen. Å det ringer igen och det gör ännu ondare när man får höra att vännen bakomryggat och pratat illa och hon har en söt mun men den är stor och hon har ord som gräver tillochmed större ondhål och lindar taggtråd i maggropen. Och det är en jävla fredag som inte går att rädda med starkvinsglögg men det är värt ett försök tänker jag och traskar ner till Geisha och sötnosarna för att åka snowracer och grilla marsmallows. Och det knarrar under fötterna och jag tål inte ljudet just idag så jag sätter på radion och dom jävla väderflickorna spår en ännu kallare lördag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej sötnos! Jasså, hur kunde det komma post till dig, till mig :)?! Är du uppe i åre nu eller? Ja du kan väl skicka den till mig, please. Fast redan varit i kina, men kan ju vara kul att läsa ändå. Har också en härlig fredagfskväll, lugn iaf! Annars då? kramar

Anonym sa...

skicka till Gabriella Granfors Wikström Furuhällsgatan 20 B 77133 Ludvika, ha det så bra uppe i kalla åre! kram