måndag, november 3

En perfekt dag

Så vart det måndag och jag är i vm-byn och jag har ignorerat M och studsat fram ändå för Fransosen skickar sms. Och Bidrottningen och hennes kompanjon var så lätta att prata med och jag hade inte alls behövt inte kunnat få i mig nåt annat än kaffe och cigg. Kompanjonen frågade om jag rökte å de vart ju pinsamt men det gör ju inget att man feströker lite. Och jag tänker att varje dag är en fest och tänder min cigg och dricker mitt kaffe och Häxan hoppar och studsar när jag säger att jovisst, jag blir i vm-byn i vinter också. Och hon kramar om mig och säger att jag luktar som Geisha och jag tänker ännu en gång att varje dag är en fest. Och imorgon ska jag hem! Hem till min egna lägenhet och visst måste jag ikea lite men vm-byn är mitt hem igen. Och jag har saknat hemma! Å jag har lägenhet och jobb och det plingar franska sms och jag är med mina vänner och jag pratar med hon utan att det är jobbigt och jag pratar med P och han är så klok lätt att prata med och jag spelar memory med Geishas barn och dricker o'boy och sen plingar franska sms igen och det ligger en tät lyckodimma över åresjön.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker detta låter helt underbart. är glad att du kommer upp till Åre igen, och franska sms låter ju inte fel *blink*

kram fru Jenny