söndag, november 30

Kurragömma och adventsnötter

Första advent och Geishas kids knackar på och jag bjuder på saft och pepparkakor och tänder första ljuset. En sockerkick som heter duga och vi spelar gitarr och munspel, leker kurragömma i nästan en timma och Tim är lika glad varje gång man hittar honom först för han, let me quote "gillar dom dåliga gömmställena bättre än dom bra" och Neo fuskar varje gång och är mest intresserad av att prata om sina nytappade sexårständer och vi äter mer pepparkakor och hittar polkagrisar i skåpet och när man är sex år börjar man lära sig ironi. Han försöker och försöker och det blir rätt ibland men oftast väääldigt roligt. Men barn får man inte skratta åt. Och tanken slår och har slagit mig sen den senaste flykten att jag faktiskt vill ha barn. Wow! Det där var läskigt att skriva. Sen leker vi krig med borrmaskinerna och brottas på golvet. Och snön har fallit konstant i två dagar i vm-byn men jag var bakis idag så fast jag ville plufsa i snön på solstigen kom jag inte utanför dörren förrän solen ramlat ner bakom renfjället. Då sladdar jag ner i GamlaBettan -i nya vinetrskor- till Geisha och efter en stund kommer A och vi pratar med Amerika och räknar fultal, skvallrar om gårdagsläskiga killar som vet mer om mig än vad jag själv vet, röker menthol och skrattar åt Roger Ris och bögbönder som söker fruar och jag får sms av Herr H och det är oväntat, Jävligt oväntat för ja har inte hört av honom på L som i länge. Och det är P som i pirr i magen. Precis som varje gång Herr H är inblandad. Och det är en bra söndag och det är första advent och det är förvirrat och det är Åre i ett nötskal.

Inga kommentarer: