söndag, februari 21

R.I.P.

Jag luktar blod.
Jag har duschat tre gånger det senaste dygnet och ändå tycker jag att jag luktar blod.
Min hjärna har stängt av och går på halvfart.
Mina ögon är slutgråtna och söndriga. Dom svider och ilar men när jag stänger dom gör det för ont.
Jag vill radera det senaste dygnet ur mitt minne.
Det finns saker jag önskar jag gjort annorlunda. Jag önskar jag gjort mer. Tagit andra beslut.
Jag klandrar mig själv.
Jag klandrar mig själv nåt så sjukt.
Kan inte förstå hur det kunde hända.
Så glada ena sekunden, så förtvivlade nästa.
Så livlösa.
Jag önskar det fanns mer vi kunde gjort. Jag önskar jag kunde säga eller göra nåt för att få det ogjort. Kunde trolla med knäna.
Tänker på alla iskalla vänner i chock. Vi var alla så handfallna och små. Undrar hur det går för dom.
Hur FAN kunde dom vara så dum?!
Jag har tio kilo ilska och arghet i mig. Tjugo kilo uppgivenhet. Trettio kilo ilska mot mig själv och lika delar sorg.
Tusen tankar och bilder som snurrar och blinkar. Samtidigt som det är helt tomt.
Kunde vi gjort mer?
Med mina tankar är jag ensam ikväll. Ensam och frusen. Och jag luktar blod.

Inga kommentarer: