söndag, juni 28

Att komma hem

Sommarsverige som susar förbi bilfönster och fartkamror som blixtrar. Jag tog mitt pick och pack och stack. I härliga Härjedalen syns första snön och jag tänker att min generation är en lurad generation. Så går man ur bilen på 400 meters höjd över havet och möts av en överlycklig Geisha.
Och det är så skönt att komma hem!
Så blir det Broken och Dahlboms och en blivande Man som troligtvis druckit för mycket för att gifta sig dagen därpå. Sen blir det morgon med huvudvärk och en tripp till Storlien, till Kaffemannen med fru och tultande barn som plaskar i varma fjällsjöar. Och vad jag saknat Kaffemannen. Tillbaka i byn blir det kaffe och rök på både strand och altan och en tur till Holiday Club. Och funderingar på solbränna, och funderingar på korsord och undran om han sa ja? Och funderingar på inflytt och försäkringsbolag och undran över hur brännbollsmatchen gick? Och funderingar på funderingar och på karlar och en undran varför alla bra redan är tagna?!

Inga kommentarer: