tisdag, juni 2

Miss Förstådd

Just de där orden som man vill få ur sig är så svåra. Just alla andra ord flyger ut istället. Precis alla. För när jag inte får ur mig det jag vill kickar den där egenskapen jag ärvt av pappa in, Envisheten. Dumdristigeheten står jag för själv. Som idag när jag ville få ur mig såna där ord. Dom där som sitter så långt inne, då börjar jag prataprataprata istället. Och jag pratarpratarpratar och är envis och dum och tror nog på nåt sätt att om alla hundra miljoner ord som finns flyger ur min mun måste väl dom jag vill få ut också komma med någonstans. Men jag pratarpratarpratar tills vi inte längre hör på, varken du eller jag. Och fast det inte är meningen att jag ska uppfatta det så hör jag din tysta suck och sen ser jag dig gå iväg. Och när jag sätter mig i bilen sjunger min nya stereo ut allt det som inte kommer ur mig.

Inga kommentarer: