onsdag, juli 1

Flyttstökar

Lägger in i garderoben och letar febrilt efter soffkuddar, nybäddar stora nya sängen som jag visst glömt köpa ben till, plockar ner köksluckor och mäter fönsterbrädor. Underbara vänner som hjälper att bära när man brutit armbåge. Föredetta chef som frågar om man vill ha soffa och kan man sy kuddfodral av det där lakanet? Nygift som vinkar från andra sidan gården och lunch med kaptenen på torget. Sommarsol så man smälter och det är varmt att packa upp. Jättevarmt. Och P fixar så trevlig snubbe med telefonjobb ringer mig och nu är jag hemförsäkringsbetalare. Och ständigt ringer det och plingar från folk som frågar hur det går. Jodå, förrutom att det skvätter när jag duschar för jag har ingen stång att hänga upp mitt duschdrapperi på och de två gardiner jag äger ska vi inte prata om. Soffbord, hur menar du då? Vaddå, ska man ha stolar till matbordet? Än så länge vänder jag på flyttlådor, lägger en duk på och sitter på golvet. Spartanskt heter visst den stilen, eller var det japanskt? Och vart ska jag göra av alla mina gräsliga tavlor som jag av någon konstig anledning ändå vill hänga upp. Och L och kusin som skiter fullständigt i hur det går med lägeneheten, dom vill bara veta hur många jag legat med. Och föredetta ohyggligt konstig hyresgäst raggar, och en av rockstjärnorna hör av sig och vad jag saknar. Geisha är så underbar som bara hon kan vara, kidsen bråkas, och mitt morgonkaffe med tillhörande cigg smakar ljuvligt! Mitt i livet och det är upp och ner precis som det ska vara.
Och M ringer också. Vill veta hur det går med sjukling, Vill prata om böcker och barnhem. Och allt är upp och ner. Precis som det ska vara.

Inga kommentarer: