onsdag, juli 22

Livet vid 21 och tre fjärdedelar

Galamiddag med ministrarna ikväll och imorgon bitti kommer väckarklockan oförskämt att ringa 04.15 och jag kommer vara skitsur på den. Men väl på nya jobbet kommer jag vara glad igen. För nytt jobb och ny lägenhet, nya vänner och arbetskamrater är inte så illa. Jag är tillbaka i Vm-byn och jag bor här på riktigt! På riktigt på riktigt på riktigt! Och frugan och kidsen saknar jag, och LG är glad och stressad som bara han kan vara och rockstjärnorna kommer och hälsar på, Kaptenen måleriar och den där fransosen och asiaten tycks vara precis överallt. Men efter jobb kommer jag hem till min tillstökade lägenhet som är långt ifrån halvklar och jag njuter av att vara själv. Men visst kan det vara jobbigt att inte veta hur jag ska få ihop till hyra. Inget att förneka. Och visst kan det vara jobbigt att vara själv. Inget att förneka. Men mest njuter jag. Och så finns det ju ett nytt span. Inget att förneka. Men det finns någon som ringer. Han är som gräset luktar om sommaren. Och gräslukt om sommaren är ljuvlig även för en pollenallergiker.

Inga kommentarer: