lördag, december 8

Min kudde luktar du

Min kudde luktar du och din tröja hänger kvar i hallen. Du fick mig att le för första gången på väldigt länge igår. Så jag ringde till dig idag för att berätta det. Jag ringde för att du skulle få veta att allt kändes lite lättare och lite bättre idag och det var tack vare dig. Men du är stressad och sjuk och säger att du ringer sen. Det är tyst i telefon. Hela dagen är det tyst. Precis som det brukar vara när du fått vad du vill ha. Och det har gått så långt att jag nästan inte vill ha dig här, för då vet jag inte när du hör av dig igen. Men bara nästan, bara ibland. För jag älskar när min kudde luktar du. Men jag hatar när du inte hör av dig. Telefonen är tyst idag. Men P hör av sig. P bryr sig och skrattar och pratar. Jag saknar P. Han förstår mig. Och han säger; när ska du göra något för dig själv Jeja? Jag vet inte P. Jag vet inte vad fan jag håller på med...

Inga kommentarer: