lördag, augusti 6

Där mörkt vatten porlar

Att svara varenda gång du skickar ett sms är för svårt. Jag ser inte vad jag ska skriva genom alla tårar. För varje gång du hör av dig rasar muren jag försöker bygga upp. Så jag ber dig. Hör inte av dig igen om du inte kan säga vad jag vill höra. Riv inte ner min mur om du inte tänker vara där och hjälpa mig bygga upp den igen. Vänner gör inte varann ont M. Snälla var inte självisk. Du har ju allt. Jag önskar jag kunde få allt med dig. Men går inte det så låt mig iallafall få försöka någon annan stans. Snälla var inte självisk. Och du har rätt. Jag visste precis vad jag ville ha sagt sist. Jag ville säga tiotusen ord till men fick ur mig ungefär tre av dom. Svårare ord har jag aldrig sagt. Men det skulle inte vara rätt av mig att inte låta dig få tala.


Därför M, om du vill, och om du vill få sagt nåt till mig, så väntar jag under bron vid midnatt på fredag för att lyssna på dina ord.


Men jag ber dig, var ärlig med mig och var inte självisk. Du är bättre än så.


Och det är därför du har en så stor plats i mitt hjärta.

Inga kommentarer: