onsdag, november 10

glöd blev till dött

Sedan du var här har sommaren tagit slut. Nu faller nysnö över mig. Du gav mig liv som jag suddade ut. Sedan du var här är inget som förrut. Nu har tiden tickat fort. Men låt tiden gå. Jag annorlunda nu mot då. Fastän sommaren just va här. Vill jag glömma den, jag svär, sedan du var här.

Sedan du var här har skatorna byggt bo. Och jag har pratat så om trollen. Men det är dags att hålla tyst, jag vill slå mig ner till ro. Och jag vill rulla igång bollen. Sedan du var här har inget vart förgäves. Jag är annorlunda nu mot då. Du lärde mig att stå, på egna ben.

You put me through heaven and hell.

Men det fick mig att växa. Det är inget jag gör om. Nästa gång är det på riktigt. Men inte med dig. Jag är samma nu som då. Samma människa ungefär. Fast med mycket mera kraft sedan du fick mig att gå igenom det här.

Inga kommentarer: