måndag, augusti 2

July you-lie

Får panik av en folkmassa på jaktmässa och jag sätter mig i bilen för att få vara ensam. Kör och kör och kör. Det snurrar i min skalle. Tittar förbi hos karln i det blå huset. Tittar förbi hon med dom gröna ögonen och den välklippta gräsmattan. Sätter mig under bron och stirrar på gummans kulle tills det kommer gröna lundhagsbyxor och ska fiska. Klappar hästarna man såg från 42ans fönster varje morgon. Sitter en stund och stirrar in i forsen på den rätta sidan och funderar som jag alltid gör när jag är där, om det har bott någon i det fallna huset. Middagen blir sent uppe vid Nylandsvalltjärnen och består av omogen mylta och solnedgång. När jag kommer ner till dalen igen och får täckning på mobilen har han med björnkramarna skrivit. Han pratar om hur han saknar när jag sjunger Thåström på natten.

Jag har inte svarat än. Vet inte vad jag ska säga.
"Ska vi ses eller är du fortfarande på flykt undan vapen och ammunition?"

Inga kommentarer: