onsdag, september 9

Plupp på fjället

Äntligen ledig en dag och efter att druckit öl och varit djup med Hjortron igår kväll. Vaknar till trots pigg och utvilad i sängen som står på balkongen och det är höst i luften som virvlar fram. Så på med shorts för sista gången i år och sen raggsockar och vandringsskor. Ut ut ut och gud vad jag har saknat dig herr höst! Och du välkomnar mig och omfamnar mig i blåst och virvel, rönnbär och svamp, solstrålar och strilande regn. Och när jag gått vilse ett tag mellan Vik och Björnen traskar jag upp på Totthummeln och på toppen möts jag av ett gäng ripor och regnbåge över Renfjället. Underbara Jämtland med dessa oändliga vidder. Underbara höst!
Och i lång halsduk känner jag att hade mitt hår vart lite mindre rött och lite mera blått hade jag varit Plupp !

Inga kommentarer: