måndag, september 21

om två faktorer..

Jag satt och läste en essä om hur underbart livet kan va vid fjorton års ålder. Om sommarbad och rockkonsterer och skor kastade över lyktstolpar. Visst borde det ha varit så, men det är inget jag sörjer. Det var snarare sommarbad, rockkonserter och svarta demoner med två timmar dusch. Och jag hade ett val om det skulle sabba allt eller om jag skulle komma ur det stark. Och visst har det gjort mig starkare men nog har det påverkat mig. Och hur ska vi inte gå in på men säg såhär. Jag skrämmer iväg de bra killarna och faller för de dåliga..
Men allt är inte fel med mig. Det är fel på alla andra också. När tog hybrisen över världen liksom? Snacka betyder inte ragga, kaffe betyder inte dejt, sova betyder inte ligga. Get down to earth again peeps, det börjar bli avfolkat här.

Inga kommentarer: