söndag, oktober 26

Fast på en ø..

Min lilla go-cart är trasig och jag är fast på øn.. Nya vinterdäck fick jag av M, men vad ska man med dom till när pajerojäveln vägrar fungera. Så jag stannar på øn och dricker vin med den där härliga underbara norrmannen. Och öl och fernet och röker cigg halva nätterna och ligger kvar i sängen med honom halva dagarna. Och att vakna bredvid honom och klia han på ryggen kan ta bort vilken jävla bakfylla och vilken jävla gråt i halsen som helst. Så det är inte så dumt här ute på ön. inte idag. Idag har han lämnat nya låtar för mig att spela och min kudde luktar man. Ljudet av fiskebåten sitter nära i minnet och hans blick har fastnat på min näthinna. Kom tillbaka med en gång, ön är tom utan dig.. 
Som man säger här; Æ trur æ blir her ei stunn, her er jo ikke så værst ;)

Inga kommentarer: