fredag, februari 20

Lediga bra dagen ja

Vaknar upp och tror att jag är i Irak. Sådär förvirrad som man kan vara när man drömt något jäkligt intensivt och fortfarande är kvar i drömmen när man vaknar liksom och innan man kan koppla ihop hur allt hänger ihop. Inser dock hyffsat snart att nej, jag är inte i Baghdad och nej, det är inte bomber. Det är lavinsprängning på Åreskutan. Morgon kaffe hos Geisha och sen åkte vi till vårdcentralen för nya kanyler och mer piller. Frukost på BahnhofCafé och latten där kan man döda för. Hem och krasha på soffan, äta glass, laga kökslådor, snacka skit och brottas med en kille i rosa hår. Min rumskompis och jag fick till slut för oss att vi skulle ta en liten sväng med bilen. Bara för att se lite utanför Åre du vet. Vi hamnar mitt i skog och snöstorm med dåliga vindrutetorkare och mens och totempålar och svampar och plötsligt är vi norska fjäll och utan täckning på mobilen. Och roatrippar är sjukt underskattade och sjukt roliga och fan vad jag gillar mina rumskompisar allihopa. Kärlek till dom.

Inga kommentarer: