onsdag, december 24

Julmorgon på nattåg

Vaknar på natttåget, det kränger och dunkar precis som tåg ska göra. Blundar igen drömmer mig bort till Indialand. Vaknar av min nya vän Niklas snarkningar. Vänder mig om, buffar till jackan som fick vara kudde när Australiensaren ovanför snott den jag skulle ha. Det börjar ljusna vid fönstret men gardinerna är fördragna och jag vaknar inte förrän mobilen spelar Aerosmith och det är misterM som vill önska God jul och hårda paket, och nästa gång jag vaknar är det väckarklockan och vi dunkar in på centralstaionen i Göteborg och hjärtat klappar extra när "supporterklubben Änglarna" hälsar mig välkommen hem. P möter mig med varma kramar och ömma ord på perongen och Bror vill bråka och gruffas. Det är ljust klockan nio på morgonen, inget knarr under skorna, inget renfjäll som solen knappt når över, inga snökanoner som låter. Ibland är det skönt att komma 'hemhem.'

Inga kommentarer: